reklama

Večere na bloku VIII – čaro študentskej izby

Mal som istý čas sám izbu na piatom poschodí bloku VIII. Bol to študentský internát na Hlinách, kde som trávil čas okrem trápenia sa s profesormi, docentami, doktorantami, učiteľmi, spolužiakmi, spolužiačkami, vedúcou a vrátničkami. Dve postele som mal spojené do jednej. Býval som sám, čo bolo aj na tie časy šokujúce. Lampa príjemne osvetľovala oranžovo hnedú károvanú deku, na ktorej som ležával a čítal knihy. Veľa kníh. Knihy boli všade. Každý večer som niečo čítal alebo písal. Frajerka so mnou z akýchsi príčin nespávala a ja som sa vylieval do denníka, pil pivo, vetral sa na balkóne a sníval.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Knihy som mal položené na odpadkovom koši, na stole a stoličke. Dve skrine natreté pätnásťročným náterom a stôl meter dvadsať krát pol metra prevrátený na ruby ležiaci na skriniach príjemne dopĺňali môj spoločenský status a umeleckú náladu ktorá mnou vtedy vládla. Stránky denníka boli plné erotický želaní, analýzy piva a vzťahu s mojim kamošom Lukášom, s ktorým sme sa za nezrozumiteľných okolností rozišli, takpovediac v zlom. Chcel aby sme sa presťahovali na prízemie, pretože mal problémy s kĺbami a nemohol na päťku šlapať každý deň, keďže výťahy po tretej nefungovali. Ja som chcel ostať hore, pretože izba o ktorej hovorím mala proste šmrnce pravej nezávisláckej izby, nebola to žiadna bifľošská študovňa, ale pravá undergroundová miestnosť bez účelu s výrazom dôležitosti a nedbalosti v tých správnych detailoch.Po argumentovaní za a proti sme si na môj návrh strihli férovku, kameň, papier, nožnice. Vyhral som, čo bol ako sa ukázalo iba kameň do rakvy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lukáš odišiel bývať na prízemie, kde ho o pár mesiacov niekoľkoročná priateľka podviedla s jedným z najlepších kamošov na tej istej izbe. To som už ale bol v dánsku, nezažil som to a možno je to aj dobre. Na jednej strane by som mu chcel pomôcť vtedy, na tej druhej, ruinoval sa spôsobom ktorý by ruinoval možno aj mňa samého.Bardzo sa mi páčila tá moja izba, až tak že som kvôli nej stratil kamoša na ktorého doteraz niekedy myslím a ktorý ma sprevádzal na cestách pseudopsychedelických zážitkov spôsobených všeličím len nie alkoholom.

To bolo dávno, ale určite to bolo dôležité, lebo dnes je nudná streda v Petržalke po polonudnom dni v práci a mňa napadajú myšlienky na časy keď som nepotreboval zmysel, stačili mi knihy na odpadkovom koši, károvaná deka a tá moja izba na piatom poschodí.

Michal Adámek

Michal Adámek

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Baví ma čítať. Aj písanie je sranda, ale len raz za čas, keď to robím často tak som sám sebe na smiech. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu