reklama

Všade dobre, ale ...

Bývam v lacnom byte na predmestí Paríža. Mal som šťastie a dostal som štipendium na to aby som sa niečomu naučil, ale nie zas toľko, aby som to preháňal...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

 Syry som prestal jesť po troch mesiacoch, kamoši ma presvedčili že môžem dostať alergiu. Teraz pijem víno. Ľudia na predmestí sú milý. Ostrihať sa dávam u Izmaila a v obchode „PICA“ robia za 5 euro tie najlepšie kúsky v celej štvrti. Keď teraz pozriem cez neumyté okno von, všetko je pokojné. Vždy to tak nie je. Dva krát som volal hasičov kvôli požiaru. Snažím sa byť férový mladík a tak vytáčam rýchlejšie ako prídu myšlienky na to, že budem musieť niečo vysvetľovať. Raz podpálili auto a druhý krát obchod s obuvou. Človek si zvykne. Na Slovensku ožrani prekacujú smetiaky, tu podpaľujú autá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Známy býva kúsok od nás, na La defense. Minule ho chceli okradnúť, pýtali I-pod. Keď im povedal že je to darček od mamy začali kričať. Jednému vrazil päsťou, druhému lakťom a potom ušiel. Vravel mi. Ukáž im rešpekt, inak ťa roznesú. 
Narodil som sa v päťtisícovom mestečku a naposledy som sa bil na základke. Teda ešte som raz dostal po hube od cigáňov aby som nezabudol. Mám ja nervy mastiť sa tu s niekým v tmavom parku? Je to iné, bývať na predmestí Paríža ako v malom kúpeľnom mestečku, tam niekde v peknej doline, kde som trávil detstvo.

 Aj tí ľudia sú tu divný. Ráno v metre nikto nič nepovie. V hustom dave sa mlčky valíme širokými tunelmi podchodov a počuť len šum značkovej obuvi. Všetko prerušované len mojim hlasným smiechom a bohovaním Dana, ktorého v metre buchnem po riti. Nech majú Parížania srandu. Tiež som tu častejšie nasratý. Akoby to tu viselo zo stien metra a padalo na nás, keď sa vraciame večer domov. Hej, je tu viac možností. Je tu všetko, len nie každý na to všetko má. Niekto má na streche záhradu s bazénom kúsok od La Concorde a niekto spí na chodníku nad vetracou šachtou metra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Minule som prišiel taký poriadne nasratý domov a pustil som si pesničku „V dolinách“. Plakal som. Francúzsko je krásne. Ale vie tu niekto urobiť halušky s bryndzou? Aj víno je výborné. Ale poznajú tu rezaný Topvar alebo Šariš? O dva dni idem domov, tam ku nám, do tej dolinky.. Zájdem si ja do krčmy a stretnem sa tam s kamarátmi. Dáme si tam pivo a budeme mudrovať o babách. Buchnem po stole a poviem, všade dobre ale,... Tam mi bude hej, tam u nás, v tej malej dolinke, tam niekde, doma.  

Už sa teším.  

Michal Adámek

Michal Adámek

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Baví ma čítať. Aj písanie je sranda, ale len raz za čas, keď to robím často tak som sám sebe na smiech. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu